Move Your Imagination – hasło Polski na targi ITB


Polska krajem pobudzającym wyobrażnie

Polska będzie głównym partnerem tegorocznych międzynarodowych targów turystycznych ITB w Berlinie, które rozpoczną się 8 marca. Prezentacja pod hasłem „Move Your Imagination” ma pobudzić wyobraźnię turystów oraz ukazać Polskę jako kraj kreatywny i intrygujący.

W polskiej hali targowej o powierzchni 1500 m kw. zaprezentuje się 16 regionów Polski oraz około 50 firm branży turystycznej, a także cztery miasta, w których latem 2012 r. odbywać się będą rozgrywki piłkarskich mistrzostw Europy Euro 2012: Warszawa, Poznań, Wrocław i Gdańsk.

Atrakcje turystyczne naszego kraju pomogą zaprezentować na ITB były prezydent Lech Wałęsa, aktor Steffen Moeller, a także – jak powiedział Wawrzyniak – „postać łącząca polski i niemiecki świat futbolu”. Nazwisko tej osoby miało pozostać niespodzianką. Dopytywany, czy chodzi o Miroslava Klose czy o Lukasa Podolskiego, Wawrzyniak odparł jedynie: „Klose jest niemieckim piłkarzem…”.

Spacer po Wrocławiu (cz.2) Dworzec Główny

POT przygotowuje też „inwazję” pięciu dziwacznych stworków, które mają pojawić się w centrum Berlina. Każda z abstrakcyjnych postaci symbolizuje jedną z pięciu liter, składających się na słowo „Polen”, czyli „Polska”. Każda z nich ma też piłkę nożną, co jest nawiązaniem do Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie.

Również abstrakcyjne i niezwykle barwne są plakaty zachęcające do odwiedzenia polskiej hali na targach ITB. Wawrzyniak przyznał, że plakaty są dosyć niekonwencjonalne jak na promocję atrakcji turystycznych. „Zazwyczaj kraje prezentują piękne widoki. My je też mamy. Ale pojawił się pomysł, by pokazać kreatywność Polaków. Taka kampania pasuje też do hasła promocyjnego +Move Your Imagination+. Wymagamy trochę wyobraźni od osób, które będą oglądały naszą prezentację” – wyjaśnił szef berlińskiego ośrodka POT.

Polskiej prezentacji na targach towarzyszyć będą również wystawa fotograficzna „Odkryć Polskę, wystawa na temat polskich zabytków, wpisanych na listę światowego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego UNESCO, a także wystawa „Szlakiem Zabytków Techniki woj. śląskiego”. Berlińczycy i turyści będą też mieć okazję poznać polską kuchnię. Od 7 do 13 marca restauracja Berliner Stube serwować będzie polskie potrawy.

8. Edycja Festiwalu Podróżników Trzy Żywioły 2011 KRAKÓW

Według Wawrzyniaka udział Polski w targach ITB wpisuje się w nową kampanię wizerunkowo-turystyczną Polski, która ukazywana jest jako nowoczesny cel wyjazdów turystycznych w Europie. Koszty działań promocyjnych na rynku niemieckim mają wynieść od 3 do 4 mln euro do połowy 2012 r. Niemcy stanowią 38 proc. zagranicznych turystów odwiedzających Polskę. Kampania będzie również realizowana we Francji i Wielkiej Brytanii.

Dyrektor targów berlińskich Martin Buck poinformował, że w tegorocznych ITB udział weźmie ponad 180 państw i regionów turystycznych. Swą ofertę zaprezentuje ok. 11 tysięcy wystawców. Organizatorzy spodziewają się 170 tysięcy odwiedzających. Targi potrwają od 8 do 13 marca.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s